2021-04-16 20:54:00

Škola za STEM i STEM za školu - MarulSTEMci

Članovi istraživačke skupine MarulSTEMci broje 25 mladih entuzijasta, zaljubljenika u izbornu nastavu Politike i gospodarstva, ali i ponosnih učenika fakultativne nastave nastalog iz projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju. Voditeljica projekta, Natalija Palčić, prof., u suradnji s kolegicama Katarinom Žanetić i Marijanom Munitić provodi aktivnosti projekta inspiriranog radom i kreativnošću kolegica iz IV. gimnazije “Marko Marulić” Split koje su kroz spomenuti projekt razradile I finalizirale kurikul za nove fakultativne STEM predmete.

Učenici su paralelno u drugom razredu pohađali izbornu nastavu iz predmeta Politika i gospodarstvo te fakultativnu nastavu iz projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju koja uključuje nove predmete Mikroelektronika u fizici, Zvuk i biofizika slušanja, Eksperimentarij, Nutricionizam i Mediteranska prehrana te motivirani usvojenim znanjem odlučili su istražiti uspješnost ciljeva i provedbu ovog projekta. Inspirirani pričom o nastanku projekta, te istraživanjem o istom razgovorom sa svojim nastavnicima, zapitali su se tko je sve u mogućnosti vidjeti projekt van škole te koji su mehanizmi praćenja provedbe, čime su primijenili temeljna znanja usvojena na izbornom predmetu Politika i gospodarstvo.

Rad istraživačke skupine MarulSTEMci pod sloganom “Škola za STEM i STEM za školu” usmjeren je na analizu dostupnih informacija i dokumenata o načinu korištenja javnog novca, kako su uključeni upravljali tim novcem, jesu li se poštovali zadani rokovi za sastavljanje kurikula i provedbu u nastavi, suradnja s partnerima, komunikacija s učenicima i drugim gimnazijama, te kakve dugoročne posljedice ima provedba nastave na učenike koji je pohađaju.

MarulSTEMci su tijekom svojeg istraživanja projekta Moderne kompetencije za modernu gimnaziju analizirali javno dostupne podatke o Projektu te odlučili kreirati cjeloviti obrazac podataka glede primjene, rezultata i utjecaja kohezijske politike Europske unije i izvršenje ciljeva projekta na školskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini..

“Inspirirana oduševljenjem učenika usvojenim znanjem na modernim predmetima i njihovim kurikulima, usmjerila sam ih na istraživanje utjecaja kohezijske politike Europske unije čime smo na školskoj razini povezali naučeno u izbornoj i fakultativnoj nastavi,” opisala je početke voditeljica projekta Natalija Palčić.

Smjernice i istraživačka pitanja kojima su se MarulSTEMci vodili:

Koja je važnost STEM predmeta za gimnazije? Na što je utrošen novac iz EU fonda? Tko je obavio radove na materijalnim dobrima pribavljenim financijama Projekta? Koji je dugoročni utjecaj pohađanja fakultativnih STEM predmeta u gimnaziji? Na koji način bi se mogli stvoriti novi kurikuli na temeljima Projekta?

IV. gimnazija Marko Marulić Split