2015-02-18 14:59:39 TRANSVERZALNE VJEŠTINE Jedna u nizu radionica „Power to Non Formal Education“ koje smo provodili na izbornoj nastavi PiG-a bila je i radionica „Jabuka“. Cilj radionice bio je usvajanje životnih vještina neophodnih za funkcioniranje u suvremenom društvu – kompetencije vezane za pojedinca i grupu, tzv. transverzalnih vještina. To su vještine poput kritičkog promišljanja, preuzimanja inicijative, rješavanja problema i sudjelovanja u timskom radu. Metodologija provedbe radionice sastojala se od više faza: -podjela u grupe -timski rad (zamjena jabuke za neko drugo dobro) -prezentacija postignutog -evaluacija
Učenici su unutar svake grupe dobili jabuku s kojom su krenuli „na ulicu“ pokušavši je zamijeniti za neko drugo dobro. Vrijeme predviđeno za „rad na terenu“ bio je jedan školski sat. Nakon toga učenici su se vratili u razred i prezentirali rezultate svog „terenskog rada“. Na kraju radionice evaluirali smo naše ciljeve i postignuća.
U sklopu radionice usvojili smo razne kompetencije - snalažljivost, ljubaznost, praktičnost, timski rad, samouvjerenost, pozitivan stav/pristup i verbalna i neverbalna komunikacija... Po završetku radionice uputili smo se u HNK kako bi dali podršku našim kolegama na natjecanju Lidrano što se pokazalo osim kolegijalno i izuzetno korisno i zanimljivo. Naime, naši su kolege prezentirali svoj kreativni rad na temu ovisnosti o tehnologiji i društvenim mrežama te utjecaju tehnologije na otuđenost u suvremenom svijetu, postavljajući pitanje kako spriječiti odumiranje komunikacije homo sapiensa 21. stoljeća . I naše radionice su zapravo imale isti cilj – razviti upravo suprotne načine ponašanja i djelovanja od onih koje nam nameće suvremena tehnologija. Našim kolegama od srca želimo što bolji uspjeh na Lidranu. Petra Nizeteo 3.E |
IV. gimnazija Marko Marulić Split |