2017-03-17 09:19:00

Zakon u razredu-simulirano suđenje

Državna smotra iz područja građanskog odgoja 

I ove školske godine učenici škole „Marko Marulić“ sudjelovali su na Državnoj smotri iz područja građanskog odgoja Zakon u razredu – simulirana suđenja.

Radi se o simulacijama glavne sudske rasprave prema pravosudnom modelu Republike Hrvatske. Smotra učeničkih timova srednjih škola održana je u prostorijama Općinskog suda u Novom Zagrebu, a na Smotri su sudjelovali, a našu školu predstavljali:

Josipa Marasović, Marta Dujmović, Roko Pavić, Maria Sara Milovčić, Karla Grozdanić, Dina Tudor, Klara Radoš-Knježević, Iva-Mirjam Stipanović, Mirela Palislamović, Vlatko Franić, Luka Baranović, Branimir Ivanda, Petar Dragan, Lana Rebić i Klara Rogulj sa mentoricom Natalijom Palčić, prof..

Ove godine, na smotri je spis za simulirano sudjenje bila građanska parnica: Uznemiravanje i naknada štete – “Slučaj Garo”. Učenici su prepoznali stvaran događaj slučaja psa Mede, koji je metodološki prilagođen za učeničku simulaciju pa su izrazili veliku zainteresiranost za slučaj i entuzijastično su se primili posla.

Program Smotre bio je podjeljen na dva kruga simuliranog suđenja. “Slučaj Garo” iznimno je teško braniti i obraniti no naši su se učenici iznimno potrudili  i dobili pohvale od sudaca. U pripremi parnice i dodijeljenih uloga pomogla nam je sutkinja kaznenog odjela Županijskog suda Marija Majić, kojoj se velikodušno zahvaljujemo na stručnoj pomoći i vremenu koje je uložila u nas.

I ove godine u pripremama nam se pridružila i ekipa iz Doma za odgoj djece i mladeži iz Splita. Smotru su pratili i promatrali učenici i nastavnici iz srednjih škola koji se spremaju za provođenje simuliranih suđenja u svojoj školi.

Na ovaj način, učenicima se omogućuje bolje razumijevanje pravosudnog sustava – od pravila za izvođenje dokaza do ponašanja u sudnici. To pridonosi povećanju njihove svijesti o važnosti prava u demokratskom društvu i povećava razumijevanje temeljnih prava kojima raspolažu hrvatski učenici na osnovi hrvatskog Ustava, ali i učenje o odgovornosti.  

Posebna važnost je u tome da učenici imaju priliku upoznati način rada i svrhu sudbenog sustava. Time se podiže svijest o važnosti uloge sudstva i vladavine prava u demokratskom društvu.                                                                                              

                                                                       IZBORNA PiG

Fotogalerija


IV. gimnazija Marko Marulić Split